MC LES
MC CAS-modulet tillader kontrol og manipulation af simmernes udseende ned til individuelle kropsdele.
Hurtig spring:
Afkom | Brug forældres fysiske attributter | Forældre værdier variansen procent | Brug forældres hudfarve | Brug forældres hud detaljer | Undgå blå babyer
Anvend udseende skabelon
Definér udseende skabelon
Kvinde fit/fed grænser
Mand fit/fed grænser
Overvåg fysik
Skift gå stil ved nyt aldersstadie
Sæt standard gå stil
Udeluk egenskab | Personlige egenskaber | Udeluk kæledyrs egenskaber
Afkom
Brug forældres fysiske attributter
- Denne indstilling styrer, om Sims’ børn arver fysiske attributter fra deres forældre, som f.eks. øjenfarve, hårfarve og kropsbygning.
- Hvis aktiveret, vil afkom arve visse fysiske træk fra deres forældre, hvilket kan skabe en større genetikspiloplevelse.
- Hvis deaktiveret, kan børnene få mere tilfældige eller standard træk, uafhængigt af deres forældre.
Forældre værdier variansen procent
- Justerer variationen i de fysiske og personlige træk børn arver fra deres forældre.
- En højere procent betyder, at børnene vil have en større variation i deres attributter, hvilket skaber en mere unik og uforudsigelig genetisk arv.
- En lavere procent betyder, at børnene vil have en mere ensartet arv, der er tættere på forældrenes træk.
Brug forældres hudfarve
- Bestemmer, om barnets hudfarve vil blive påvirket af forældrenes hudfarver.
- Hvis aktiveret, vil børnene få en hudfarve, der afspejler en blanding af deres forældres hudfarver, hvilket skaber en realistisk genetisk arv.
- Hvis deaktiveret, vil barnets hudfarve være tilfældig eller ikke baseret på forældrenes hudfarve.
Brug forældres hud detaljer
-
- Kontrollerer, om barnets huddetaljer (som f.eks. fregner, ar, eller andre karakteristika) arves fra forældrene.
- Hvis aktiveret, vil børnene få de samme huddetaljer som deres forældre, hvilket kan skabe en mere realistisk og genetisk sammenhæng.
- Hvis deaktiveret, vil børnene få tilfældige huddetaljer, der ikke nødvendigvis afspejler forældrenes træk.
Undgå blå babyer
- Denne indstilling forhindrer, at børn bliver født med blå hudfarve eller en usædvanlig hudfarve, som kan opstå på grund af visse fejlkoder eller mods.
- Hvis aktiveret, vil der ikke blive genereret børn med unormalt blå hudfarve, hvilket kan skabe en mere realistisk og fejlfri spiloplevelse.
- Hvis deaktiveret, kan der være en chance for, at børn fødes med denne unormale blå hudfarve.
Anvend udseende skabelon
Anvend udseende skabelon i MCCC giver dig mulighed for at bruge foruddefinerede udseende skabeloner til at ændre en Sims fysiske udseende. Dette kan være nyttigt, hvis du ønsker at påføre en bestemt stil, eller hvis du vil sikre, at visse Sims ligner hinanden, f.eks. børn og forældre.
Når du vælger at anvende en udseende skabelon, vil Sims’ fysiske træk som hårfarve, ansigtstræk og kropsbygning blive ændret i henhold til skabelonens præferencer. Dette giver dig en måde at standardisere udseendet på flere Sims i spillet.
Du kan bruge skabeloner til at sikre, at Sims ser mere ens ud (f.eks. for familier eller specifikke grupper) eller for at eksperimentere med forskellige stilarter uden at ændre på de enkelte træk manuelt.
Afhængigt af indstillingen kan du:
- Oprette dine egne skabeloner ved at gemme en Sims udseende som en skabelon.
- Anvende en skabelon på en ny Sim for at få dem til at ligne en tidligere oprettet model.
Skabelonerne kan også være praktiske, hvis du ønsker at opretholde en bestemt æstetik i din spiloplevelse, som f.eks. at sikre, at alle medlemmer af en bestemt husstand eller generational linje deler lignende fysiske træk.
Definér udseende skabelon
Definér udseende skabelon i MCCC giver dig mulighed for at oprette dine egne skabeloner baseret på en Sims udseende, som kan gemmes og anvendes på andre Sims i fremtiden. Dette giver dig kontrol over, hvordan Sims ser ud, og du kan sikre, at de har et ensartet udseende i hele din spiloplevelse.
Når du vælger Definér udseende skabelon, sker følgende:
- Vælg en Sim, som du ønsker at bruge som basis for skabelonen.
- Klik på muligheden for at gemme udseendet som en skabelon, hvilket betyder, at denne Sim’s fysiske træk (hår, ansigtstræk, hudfarve, kropsbygning, osv.) vil blive gemt.
- Skabelonen kan derefter bruges på andre Sims, så de får samme udseende.
Du kan oprette flere skabeloner og bruge dem til at skabe Sims, der har en specifik stil, eller du kan bruge dem til at få dine genererede Sims til at ligne hinanden (f.eks. familiemedlemmer eller medlemmer af en bestemt gruppe). Dette er særligt nyttigt i generational spil eller for at skabe en vis æstetik i dine spil.
Kort sagt, definere en udseende skabelon betyder at gemme en Sims udseende og bruge det som en skabelon, der kan anvendes på andre Sims senere for at sikre, at de ser ens ud.
Kvinde fit/fed grænser
Kvinde fit/fed grænser i MCCC giver dig mulighed for at definere specifikke fysiske grænser for, hvad der betragtes som “fit” eller “fed” for kvindelige Sims. Disse grænser styrer, hvordan Sims’ kropstype (specifikt vægt og muskelmasse) kategoriseres i spillet.
-
Fit grænser: Dette sætter en minimumsværdi for, hvor “fit” en kvindelig Sim skal være for at blive betragtet som sund eller aktiv i forhold til hendes kropstype. Dette kan bruges til at styre, hvordan fitness og træning påvirker Sims’ krop, og det giver mulighed for at justere, hvad der anses for at være en sund kropstype.
-
Fed grænser: Dette sætter en maksimumsværdi for, hvor “fed” en kvindelig Sim kan være, før hun bliver betragtet som overvægtig i forhold til hendes kropstype. Dette giver dig mulighed for at styre, hvordan vægt og kropsbygning påvirker Sims’ sundhed og udseende.
Disse grænser er relevante for, hvordan spillet håndterer ændringer i Simmernes kroppe, især i forhold til deres fitness og vægt. Det giver dig mulighed for at tilpasse, hvordan Sims reagerer på træning, madindtag og andre livsstilsvalg, der påvirker deres kropstype.
Med disse grænser kan du skræddersy, hvad der defineres som “fit” og “fed” i dit spil, hvilket kan være nyttigt, hvis du ønsker at have mere kontrol over, hvordan Sims udvikler sig fysisk, især når det kommer til træning og livsstilsvaner.
Mand fit/fed grænser
Mandlig fit/fed grænser i MCCC giver dig mulighed for at definere specifikke fysiske grænser for, hvad der betragtes som “fit” eller “fed” for mandlige Sims. Disse grænser styrer, hvordan Sims’ kropstype (specifikt vægt og muskelmasse) kategoriseres i spillet.
-
Fit grænser: Dette sætter en minimumsværdi for, hvor “fit” en mandlig Sim skal være for at blive betragtet som sund eller aktiv i forhold til hans kropstype. Dette kan bruges til at styre, hvordan fitness og træning påvirker Sims’ krop, og det giver mulighed for at justere, hvad der anses for at være en sund kropstype.
-
Fed grænser: Dette sætter en maksimumsværdi for, hvor “fed” en mandelig Sim kan være, før han bliver betragtet som overvægtig i forhold til hans kropstype. Dette giver dig mulighed for at styre, hvordan vægt og kropsbygning påvirker Sims’ sundhed og udseende.
Disse grænser er relevante for, hvordan spillet håndterer ændringer i Simmernes kroppe, især i forhold til deres fitness og vægt. Det giver dig mulighed for at tilpasse, hvordan Sims reagerer på træning, madindtag og andre livsstilsvalg, der påvirker deres kropstype.
Med disse grænser kan du skræddersy, hvad der defineres som “fit” og “fed” i dit spil, hvilket kan være nyttigt, hvis du ønsker at have mere kontrol over, hvordan Sims udvikler sig fysisk, især når det kommer til træning og livsstilsvaner.
Overvåg fysik
Overvåg fysik i MCCC er en funktion, der gør det muligt at spore og kontrollere fysiske ændringer i Sims’ kroppe over tid, såsom ændringer i vægt, muskelmasse og generelle fysiske attributter. Denne funktion giver dig mere kontrol over, hvordan en Sim udvikler sig fysisk under deres livscyklus.
Når du aktiverer Overvåg fysik, kan du:
-
Spore ændringer i Sims’ fysiske tilstand, som følge af deres valg af livsstil, træning eller kost. Dette kan være nyttigt, hvis du ønsker at holde styr på en Sim’s vægtændringer eller fysiske udvikling i løbet af deres liv.
-
Indstille grænser for, hvad der betragtes som sundt eller usundt i forhold til vægt og muskelmasse. Hvis en Sim overskrider en bestemt grænse, kan du vælge at håndtere det med eventuelle konsekvenser eller reaktioner i spillet, som f.eks. at Simmen får en besked om deres helbredstilstand.
-
Overvåge fysisk sundhed: Funktionen giver dig mulighed for at se, hvordan Sims’ fysiske udseende udvikler sig i forhold til deres livsstil og hvordan træning eller dårlig kost kan påvirke deres kropstype.
Alt i alt giver Overvåg fysik dig en øget grad af kontrol over de fysiske ændringer, dine Sims oplever, og hvordan du vil håndtere disse ændringer i forhold til deres livsstil og helbred.
Skift gå stil ved nyt aldersstadie
Skift gå stil ved nyt aldersstadie i MCCC er en funktion, der automatisk ændrer en Sims’ gå stil (den måde, de går på) når de når et nyt aldersstadie. Dette betyder, at når en Sim går fra én aldersfase til en anden, vil deres gangstil blive opdateret for at afspejle de ændringer, der normalt sker med alderen.
For eksempel:
- Når en Sim bliver en voksen eller en ældre, kan deres gangstil blive justeret for at afspejle den måde, en person af den alder typisk bevæger sig på i virkeligheden.
- En Sim, der går fra barn til teen, kan få en gangstil, der afspejler ungdommens mere energiske eller selvbevidste bevægelser.
Med denne funktion kan du tilpasse, hvordan en Sim’s gangstil ændrer sig over tid i spillet, hvilket kan gøre dem mere realistiske og visuelt passende for deres alder.
Funktionen er især nyttig, hvis du ønsker at give hver aldersgruppe en unik og passende gangstil, som kan tilføre ekstra karakter til dine Sims, især når de gennemgår livets forskellige faser.
Sæt standard gå stil
Sæt standard gå stil i MCCC giver dig mulighed for at vælge en standardgangstil for alle Sims i dit spil. Denne funktion sikrer, at alle Sims, uanset alder, får den samme gangstil, medmindre du manuelt ændrer deres gangstil individuelt.
Når du bruger Sæt standard gå stil, kan du vælge mellem forskellige typer gangstile, såsom:
- Normal gangstil: Den mest almindelige gangstil, som Sims bruger.
- Moderne gangstil: En gangstil, der kan være mere energisk eller stilfuld.
- Trist gangstil: En gangstil, der afspejler en Sim, der er nedtrykt eller har lav energi.
- Klassisk gangstil: En mere traditionel gangstil, som kan passe til ældre Sims eller en mere formel karakter.
Denne funktion gør det lettere at sikre, at alle dine Sims følger en bestemt æstetik eller stemning i forhold til deres fysiske udtryk og personlighed. Det kan være nyttigt, hvis du ønsker at skabe en bestemt stemning i dit spil eller kontrollere, hvordan dine Sims bevæger sig på en mere ensartet måde.
Udeluk egenskab
Udeluk egenskab i MCCC giver dig mulighed for at udelukke bestemte egenskaber fra at blive tildelt dine Sims, når de bliver genereret eller oprettet i spillet. Du kan vælge at udelukke både personlige egenskaber og kæledyrs egenskaber fra Sims, hvilket giver dig mere kontrol over, hvilke egenskaber dine Sims kan have.
Personlige egenskaber
Dette refererer til de karaktertræk, der kan påvirke en Sims’ adfærd, beslutningstagning og generelle personlighed. Eksempler på personlige egenskaber inkluderer “snobbet,” “venlig,” “energisk,” eller “egenrådig.” Ved at udelukke visse personlige egenskaber kan du sikre, at dine Sims ikke får egenskaber, der ikke passer til din ønskede spiloplevelse.
Udeluk kæledyrs egenskaber
Dette gør det muligt at kontrollere, hvilke egenskaber dine Sims’ kæledyr kan få. Du kan vælge at udelukke bestemte kæledyrsegenskaber som “venlig,” “legesyg,” eller “aggressiv,” så du har mere kontrol over, hvordan kæledyrene udvikler sig.
Denne funktion er især nyttig, hvis du vil have mere kontrol over, hvilke egenskaber Sims og deres kæledyr kan få, og kan være praktisk, hvis du ønsker at skabe mere specifikke eller ensartede karakterer og kæledyr i din spiloplevelse.